Veelgestelde vragen


Wat is Kadotikker.nl?

Kadotikker.nl is een platform waar je samen met anderen gemakkelijk, snel en veilig geld inlegt voor een kado ter gelegenheid van een babyshower of geboorte van een baby. Via de kadotikkershop kun je een mooi, duurzaam geproduceerd kraamkadoset kiezen. In de kadoset zit o.a. de ‘pot’, het bedrag (de 'pot') zit als voucher in het kadopakket en kan de ontvanger eenvoudig op zijn of haar rekening laten storten. De ontvanger gaat dan naar Kadotikker.nl en klikt op 'Mijn 'pot' verzilveren' en volgt de stappen.


Voor wie is Kadotikker.nl?

Je kunt een Kadotikker aanmaken voor iemand anders. Voor een mooi, leuk, bijzonder kraamkado inclusief de ‘pot’. Zo krijgt de ontvanger een duurzaam kado en geld kado. De ontvanger kan zelf bepalen wat hij/zij met het bedrag gaat doen. Kadotikker.nl maakt het makkelijk, snel en veilig om bij zo’n speciaal moment als een geboorte een duurzaam kado en geld te geven met een groep (maar alleen kan natuurlijk ook!). Een uniek kado krijgen in combinatie met een bedrag voor de geboorte van een kind. Een kado krijgen van vrienden, familie of collega’s die samen geld hebben ingelegd, succes verzekerd!


Hoeveel geld kun je kado doen met Kadotikker.nl?

Je kunt per persoon maximaal €750,- geven via Kadotikker. Gezamenlijk kun je maximaal €2.500,- kado doen. Dit is belastingvrij.


Is Kadotikker.nl veilig?

Veiligheid is heel belangrijk voor Kadotikker.nl! De website draait op beveiligde servers. Kadotikker werkt met een beveiligde SSL-internetverbinding en alleen de noodzakelijke gegevens worden opgeslagen in onze database.


Hoe maak ik een Kadotikker aan voor een tweeling?

Wil je voor beide kinderen een aparte 'pot'? Dan moet je alles 2 x aanmaken. Je kunt ook 1 gezamenlijke 'pot' aanmaken. In de kadotikkershop staan een aantal kadosets speciaal samengesteld voor tweelingen. Staat jouw wens er niet tussen? Neem gerust contact met ons op zodat we kunnen bekijken of we iets naar jouw wens kunnen samenstellen!


Kan ik ook buiten Nederland een Kadotikker aanmaken?

Kadotikker.nl is overal ter wereld beschikbaar met een werkende internetverbinding. Je kunt zo eenvoudig buiten Nederland mensen laten 'potten'. Bijdragen is alleen mogelijk via iDEAL dus de bijdragers in het buitenland dienen wel in het bezit te zijn van een Nederlandse bankrekening (IBAN). Op dit moment is de website ingericht voor verzending binnen Nederland. Kadotikker.nl kan het pakket verzenden naar het buitenland. Tarieven voor het verzenden naar het buitenland is afhankelijk van gewicht en bestemming. Verzenden naar het buitenland? Stuur dan even een e-mail naar info@kadotikker.nl o.v.v. ordernummer dan geven wij de kosten voor buitenlandverzending door.


Zijn er vacatures bij Kadotikker.nl?

Op dit moment zijn er geen vacatures bij Kadotikker.nl. Wij willen graag groeien en hopen in de toekomst werk te kunnen bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Denk jij een goede aanvulling te zijn voor het platform? Stuur dan een e-mail naar info@kadotikker.nl


Hoe is voor de ontvanger van het kado te zien wie allemaal heeft bijgedragen aan het kado?

Bij de betaling kan de bijdrager zijn/haar naam vermelden. Deze is zicht- baar voor de ontvanger als hij/zij de ‘pot’ verzilverd. Op het einde van het bestelproces is er een mogelijkheid om een kaartje met persoonlijke boodschap toe te voegen. Hier kunnen de namen van de bijdragers worden vermeld.


Moet ik een account aanmaken? En waarom?

Ja, voor de initiatiefnemer is het nodig om een account aan te maken. Het aanmaken van een account is eenvoudig en gaat snel. De snelste manier is via de Facebook-knop. Er wordt niets geplaatst op Facebook. Mochten er in het proces onduidelijkheden zijn dan kunnen we op deze manier altijd contact opnemen.


Waarom moet ik aanvinken of ik meerderjarig ben?

Om zelf een online Kadotikker aan te maken moet je 18 jaar of ouder zijn. Ben je jonger dan 18 jaar en wil je graag een Kadotikker kado doen? Vraag dan iemand uit jouw omgeving van 18+ de tikker voor jou aan te maken.


Waarom heeft Kadotikker.nl mijn e-mailadres nodig?

Als je een account hebt aangemaakt, ontvang je van Kadotikker.nl een bevestigingsmail. Indien je jouw telefoonnummer invoert dan kunnen wij bij onduidelijkheden en/of vragen vanuit onze kant snel contact met jou opnemen. Jouw e-mail adres of jouw telefoonnummer wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden en nooit gedeeld met derden!


Ik heb de bevestigingsmail niet ontvangen?

Zit de bevestigingsmail misschien in jouw spam folder? Kun je de e-mail echt niet vinden, neem dan contact op via info@kadotikker.nl zodat we kunnen checken wat er eventueel is misgegaan.


Help, ik ben mijn wachtwoord vergeten?

Helaas is het nu nog niet mogelijk om jouw wachtwoord te resetten. Maak een nieuw account aan met een ander e-mailadres.


Waar vind ik mijn IBAN-nummer?

Het IBAN-nummer staat op elke bankpas op de voorkant. Deze code bedraagt maximaal 34 tekens en heeft een vaste lengte per land. Het IBAN bestaat uit een landcode (twee letters), een controlegetal (twee cijfers) en een (voor bepaalde landen aangevuld) nationaal rekeningnummer.


Welke betaalmethoden zijn er?

Samen ‘potten’ kan via iDEAL.


Vragen van de pers?

Geïnteresseerd in Kadotikker.nl? Super leuk! Neem contact op via info@kadotikker.nl .


Hoe kan ik contact opnemen?

Je kunt ons bereiken via: chat, WhatsApp 085 - 047 01 88 (Ja! op dit nummer kun je ons echt appen, bellen kan ook!) of stuur een e-mail naar info@kadotikker.nl .


Zijn jullie actief op social media?

Ja, wij vinden het ontzettend leuk als je ons wilt volgen. Dat kan via Facebook, Instagram en Pinterest. Volgen, liken, delen is lief. Volg ons en schrijf je in voor de nieuwsbrief!


Kan ik een kado uit de Kadotikkershop kopen zonder een ‘pot’ aan te maken?

Ja, dat kan zeker! Als je een kado bestelt uit de shop dan kun je op het laatste moment een bedrag invoeren dat je in ‘de pot’ kado wilt geven. Voer je hier € 0,- in dan geef je alleen het kado zonder de ‘pot’.


Wat als de ontvanger de kadoset niet leuk vindt of een ander pakket wil?

Wij hebben onze kadopartners met grote zorg geselecteerd. Het kan gebeuren dat de ontvanger echt niet blij is met het kado en een ander kraamkadoset wil. De ontvanger kan hier een retourformulier downloaden. Deze moet ingevuld worden en bij het pakket worden gevoegd. Het pakket moet onbeschadigd en zoveel mogelijk in dezelfde verpakking teruggestuurd worden. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Gepersonaliseerde artikelen kunnen we helaas niet retour nemen. Zodra wij het pakket hebben ontvangen, sturen wij een ontvangstbevestiging per e-mail. Vervolgens gaan we in overleg over de kadowens. Het verschil in bedrag van de kadosets wordt met de ‘pot’ verrekend waarbij ook het verzendbedrag van het nieuw uitgezochte kado zal worden ingehouden. Bovenstaande is alleen mogelijk als de voucher van de 'pot' nog niet is verzilverd. Is dit al gebeurd? Dan kunnen we het pakket helaas niet terugnemen.


Mijn kado is beschadigd?

Wij pakken alle kadootjes met grote zorgvuldigheid in. Helaas kan er tijdens het vervoer wel eens iets beschadigen. Stuur een foto van het beschadigde kado naar info@kadotikker.nl of via WhatsApp 085 047 01 88 (ja! op dat nummer kun je ons echt appen, o.v.v. het Kadotikker ordernummer. We bekijken de schade en krijg je bericht van ons of wij het artikel terug willen hebben of dat je het mag houden en wij een nieuwe opsturen. Dit is afhankelijk van het product.


Ik heb geen code binnen gekregen op mijn mobiel?

Via de initiatiefnemer van de ‘pot’ hebben wij jouw mobiele nummer ontvangen. Heb je geen code binnengekregen? Check dan eerst of jouw partner de code heeft gekregen. Is dit niet het geval? Neem dan contact met ons op via: Whatsapp 085 - 047 01 88, (ja! op dat nummer kun je ons echt appen, bellen kan ook!), of stuur een e-mail naar info@kadotikker.nl .


Verzending en levertijden

De tarieven van de kadosets zijn inclusief verzendkosten. We streven ernaar de pakketjes binnen 1-3 werkdagen te verzenden. Bij normale drukte verzenden wij de kadosets en de ‘potjes’ die voor 13.00 afgerond zijn nog dezelfde werkdag. Dit geldt niet voor gepersonaliseerde kado’ s. Deze hebben een levertijd varierend tussen 1-7 werkdagen. Ben je laat en heb je het kado de volgende dag echt nodig? Laat het ons weten dan bekijken we samen wat de mogelijkheden zijn om de verzending op tijd aan te bieden bij het postverwerkingsbedrijf. Echter, is het bij de postverwerkingsbedrijven erg druk, dan bestaat de mogelijkheid dat er vertraging ontstaat waar Kadotikker.nl helaas geen invloed op heeft.

Voor de bezorging van jouw kadoset schakelen we PostNL in die er binnen Nederland naar streeft het overgrote deel de volgende werkdag te bezorgen. Er bestaat echter dus een kans dat het pakket iets langer nodig heeft om jou of de ontvanger te bereiken. Het is verstandig hier rekening mee te houden.